кулпоп
  • ПОЧЕТНА
  • ВЕСТИ
  • МУЗИКА
    • Албуми
    • Концерт
    • Звучни резови
    • Синглтека
    • Плејлиста
  • ФИЛМ
  • ИНТЕРВЈУ
  • РЕПОСТ
  • КОЛУМНИ
  • ТЕЛЕВИЗИЈА
  • ПОСТЕРИЗАМ
  • ИНФО
  • ПОЧЕТНА
  • ВЕСТИ
  • МУЗИКА
    • Албуми
    • Концерт
    • Звучни резови
    • Синглтека
    • Плејлиста
  • ФИЛМ
  • ИНТЕРВЈУ
  • РЕПОСТ
  • КОЛУМНИ
  • ТЕЛЕВИЗИЈА
  • ПОСТЕРИЗАМ
  • ИНФО

кулпоп

АлбумиМУЗИКА

YOB – Clearing the Path to Ascend [Neurot, 2014]

од Александар Саздовски 29/10/2014
напишано од Александар Саздовски 29/10/2014

„Време е да се разбудите“, смирено, но самоуверено, како во овие неколку збора да е собрано сето животно искуство, а не изјава исплукана откако ќе ја избришете првата лига од перницата, Алан Вотс го отвора Clearing the Path to Ascend, новиот албум на YOB. Британскиот филозоф, кој своевремено бил епископален свештеник, по што се преобратил во еден од најзначајните приближувачи на источните размислувања пред западната публика, е епитом за сè што американскиот дум-бенд и особено неговиот фронтмен, Мајк Шид, го претставува. Интелигентен, начитан, љубопитен и пред сè, убеден дека човечкиот род може да се издигне од кршливата школка во која што се раѓа и умира, овој уметник, како и мислителот од Кент, непрестано впива делови од огромното знаење присутно насекаде околу нас и го претвора во обземачки микс од зборови и звук. Тој не е надмен гаталец, туку приземен паталец којшто процесот на духовна еволуција и на седмата лонгплејка го распостила невоздржано и чисто.

И покрај тоа што во 2004 се осврнаа на неговите илузорни карактеристики, за бендот основан во 1996 година движењето отсекогаш било носечко. Без разлика дали станува збор за песна или плоча што се тркала низ аудио-универзумот или, пак, во прашање е личниот развој од детство до старост, статичноста никогаш не е опција прифатлива за групата. Ако претходното цеде, Atma, праќаше димни сигнали нанадвор, кон космосот, Clearing the Path to Ascend, раскопува навнатре, кон индивидуата и кон битието. Или да поедноставам, Шид во 2011-та буричкаше низ гигантски идеи, а сега е заинтересиран како во нив се вклопуваат и како ги достигнуваат луѓе од крв и месо. Тоа резултира со четири композиции преку кои се преиспитува постоењето на реалноста, се лупи кожа и се соголува срце. Кога сè што се љуби е истото што и се крши, кога природата се враќа кон изворот и кога копнееме да го допреме знаењето закопано длабоко во нашата срж. Можеби делува апстрактно, но од стиховите се чита конкретното искуство на авторот.

На ова изразено истражувачко, диво, сурово човечко, лице на зборот се надоврзува и звукот на 62-минутното остварување. Таму каде што Atma газеше етерично, мистично и со замислен поглед, сега Clearing the Path to Ascend топоти со решителност, јакост и со тежина на планински масиви. Фреквенциски, бидејќи е дум и поради што е YOB, ова рие во долините, пештерите и во амбисите, а повремено се искачува и до врвовите со гитарските лидови и со вокалните мелодии на Шид. Грото од оваа аудиоавантура не се повторува, односно сосема малку се придржува до испробаната поп-рок структура. Наместо тоа, бендот – и особено фронтменот – треска со широки, пространи, акорди и рифови, кои иако одѕвонуваат безмалку до недоглед, не се расфрлани безидејно туку се наоѓаат на прецизно, предодредено, место. Секое од тие звучни решенија, истовремено, е предвесник на тоа што следува и резултат на она што претходело. Со нив се копа, се продира, па се поставуваат темели, ѕидови, столбови (и сè така по ред) во мегатунел.

Како алегорија може да послужи и кулата – бидејќи сржта е градењето тула по тула – но „лагумот“ е посоодветен избор поради интересот на групата за помрачните поглавја од прирачникот на човечката психа и карактер. Додека истражува, триото плете подземна мрежа од сурови искуства неизмазнети по рабовите, а на слушателот остава над нив да крене буквално што сака или, пак, низ истите катакомби да скита до бескрај. Оддишка нудат ситници, како пар високи гитарски тонови на финишот од In Our Blood; финеси, како басот што се претвора во рифовско клатно (да, тоа е преводот на „пендулум“) на Nothing to Win; подробности, како затскриената, плачлива, не и размрсулавена, солажа на Unmask the Spectre; детали, како воведното шестжичано беседничење, кое подоцна се претвора во блуз-рефлексија и со своевидно пост-рокерско крешчендо става точка на Marrow, а со тоа и на дискот. Исцеденоста, ама не таа еднаква со претепаност туку онаа што доаѓа по мирен, неделен, 10-километарски трк, тука се наметнува нагласено природно. Одовде произлегува силното чувство, а не само опипливиот впечаток, дека YOB ве оставил на работ од заплетканиот поткоп наречен Clearing the Path to Ascend. Којзнае дали неговите автори и изведувачи, како и секој од восприемачите, потоа ќе се пробијат до возвишеноста, ама во најмала рака, патеката им е подрасчистена.

Оцена: 93/100

Артист: YOB
Албум: Clearing the Path to Ascend
Датум на објава: 2 септември 2014
Продуцент: Мајк Шид
Етикета: Neurot

Листа на песни:
1. In Our Blood – 16:56
2. Nothing to Win – 11:21
3. Unmask the Spectre – 15:25
4. Marrow – 18:48

[Текстот првично беше објавен на веб-магазинот Критика.мк на 30.09.2014]

блуздумметалслаџстоунер
0 коментар
FacebookTwitter
Александар Саздовски

претходен пост
Wovenhand – Refractory Obdurate [Deathwish Inc, 2014]
следен пост
Jessie Ware – Tough Love [Island, 2014]

Слични написи

Russian Circles – Guidance [SH, 2016]

Smut – Тие се насекаде [Password, 2018]

Culture Development – Еднаш свет изградив… [Дип /...

Bernays Propaganda – Политика [Moonlee, 2016]

The Chemical Brothers – Born in the Echoes...

Deafheaven – New Bermuda [ANTI-, 2015]

Фонија – …без име [2015]

Beach House – Depression Cherry [Sub Pop, 2015]

Tau Cross ‎- Tau Cross [Relapse, 2015]

Wolf Alice – My Love Is Cool [Dirty...

Остави коментар Откажи го одговорот

Зачувај го моето име, е-маил и вебсајт во овој прелистувач за следниот пат кога ќе коментирам

Интервју

  • Chk Chk Chk: Не арчиме премногу време навраќајќи се на минатото

    19/05/2014
  • Dog Eat Dog: Целта не ја погодуваме секогаш, но никогаш не се плашиме да се испробаме

    12/05/2014
  • No Joy: Шворц-музичари сме, ама уживаме

    15/11/2013

Филм

Captain America: The Winter Soldier – Војник и...

Anchorman 2: Легендата нагло (де)ескалира

The Hunger Games: Catching Fire – Потрага по...

Rush: Мртва трка за животот

Gravity: Волјата e сила на човечката тежа

Колумни

  • Под ова небо железно „Архангел“ се претвори во сениште

  • SJF 2013: Напред кон историјата

  • 20.000 евра под морето од субвенции

Репост

Bon Iver – For Emma, Forever Ago [Jagjaguwar,...

Burst – Lazarus Bird [Relapse, 2008]

Underworld – Beaucoup Fish [Junior Boy’s Own, 1999]

ISIS – In the Absence of Truth [Ipecac,...

Esbjörn Svensson Trio – Seven Days оf Falling...

Телевизија

  • Les Revenants: Опседнувачка мистерија за морничавите повратници

  • True Detective: Скок во амбисот на човечкиот мрак

  • И Волтер Вајт имаше деца за чување…

Постеризам

Постеризам: Laurent Durieux

Постеризам: Doe Eyed

Постеризам: Емек

Постеризам: Рич Кели

Постеризам: Кен Тејлор

ВЕСТИ

  • Mando Diao и Therapy? на Таксират 2.0

  • Born From Pain го предводи четвртото „Востание“

  • Desonanz 2018 од 31 октомври до 4 ноември

ФИЛМ

  • Captain America: The Winter Soldier – Војник и во добро и во зло

  • Anchorman 2: Легендата нагло (де)ескалира

  • The Hunger Games: Catching Fire – Потрага по внатрешниот пламен

СТАТИИ

  • Топ 10 МК албуми во 2013

  • Топ 50 странски албуми во 2013 [25-1]

  • Топ 50 странски албуми во 2013 [50-26]

  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
Footer Logo
  • ПОЧЕТНА
  • ВЕСТИ
  • МУЗИКА
    • Албуми
    • Концерт
    • Звучни резови
    • Синглтека
    • Плејлиста
  • ФИЛМ
  • ИНТЕРВЈУ
  • РЕПОСТ
  • КОЛУМНИ
  • ТЕЛЕВИЗИЈА
  • ПОСТЕРИЗАМ
  • ИНФО

@2018 - кулпоп


Назад на врвот