кулпоп
  • ПОЧЕТНА
  • ВЕСТИ
  • МУЗИКА
    • Албуми
    • Концерт
    • Звучни резови
    • Синглтека
    • Плејлиста
  • ФИЛМ
  • ИНТЕРВЈУ
  • РЕПОСТ
  • КОЛУМНИ
  • ТЕЛЕВИЗИЈА
  • ПОСТЕРИЗАМ
  • ИНФО
  • ПОЧЕТНА
  • ВЕСТИ
  • МУЗИКА
    • Албуми
    • Концерт
    • Звучни резови
    • Синглтека
    • Плејлиста
  • ФИЛМ
  • ИНТЕРВЈУ
  • РЕПОСТ
  • КОЛУМНИ
  • ТЕЛЕВИЗИЈА
  • ПОСТЕРИЗАМ
  • ИНФО

кулпоп

ТЕЛЕВИЗИЈА

И Волтер Вајт имаше деца за чување…

од Александар Саздовски 02/10/2013
напишано од Александар Саздовски 02/10/2013

Изговорот е една од најгенијалните човечки карактеристики. Понекогаш е практичен како одбранбен механизам. Поретко, тој нè штити од ситуации опасни по месечниот џепарлак. Смислуваш дека имаш стомачен вирус, избегнуваш „дерење“, не добиваш кец и на први те подмачкуваат (слободно прилагодете го и за работа). Најчесто, пак, нè брани од самите себеси. Извлекуваш од воздух провиден сертификат за сопствените морално дискутабилни постапки за да се спасиш од непроспиени ноќи и од грижа на совест. Има и историско потврдени ситуации кога самооправдувања се засадуваат во џиновски лични фрустрации.

Стануваш, на пример, сликар. Твориш. Се обидуваш да се истакнеш. Наместо восхит, добиваш презир и исмевање. Потоа се пренасочуваш на следното најдобро нешто – наци(онален) лидер. Ничкосуваш милиони судбини зашто толпата ти верува на небулози од космички пропорции. Тие, всушност, се загубиле во гневот на нереализиран уметник чии скриени огнени јазици за малку не ја проголтале целата планета. Сличен пожар потпали и Волтер Вајт. Носечкиот лик на Breaking Bad, ТВ-драмата што заврши во неделата, за влакно не ги пеплоса најблиските.

А пет сезони милиони гледачи убедуваше во спротивното – дека сè што прави, прави за својата фамилија. Во претходната анализа, со која што ги опфатив 54-те епизоди кои се емитуваа пред едногодишната пауза, наведов дел од мотивите поради кои карактерот маестрално одигран од Брајан Кренстон се претвора од питомиот учител г-дин Чипс во раздивениот наркотрговец Скарфејс. Основен повод за преминувањето на прагот што ќе го одведе на долг пат до дното беше терминалниот рак на бели дробови. Болеста ќе го тресне секавично како што залетан скопски цепач чисти луѓе од пешачки премини на празна „Партизанска“.

Оваа каписла ќе го поттикне да отпочне производство на безмалку совршена вештачка дрога – метамфетамин – а тоа ќе иницира верижна експлозија од причини поради кои мирниот наставник по хемија ќе лаже, манипулира, злоупотребува и по некое време: ќе кова перфектни планови за атентати кои што ќе му ги реализираат пропагатори на семоќта на американските белци. Последните осум продолженија извонредно вешто ги заокружија речиси сите нишки на разгранетата измислена приказна. Имајќи предвид оти таа на голем број нивоа се пресликуваше од стварноста, финишот на гледачите им остави долг список со прашања за одговарање.

Не за тоа кој од преживеаните ликови во која дивина ќе се осами или каква кариера ќе брка со торбата полна тазе купен идентитет. Дилемите кои Breaking Bad ги отвора и по нараторски непропустливото финале се суштински поврзани со низа индивидуални стапици и општествени препреки. Најмногу, тие важат за Америка и за средната класа која што до пред некоја година оваа држава ја тегнеше напред, а сега е осудена да се влечка во кал мачејки се да преживее. Тегобите со кои е принудена да се бори армијата од работници, професионалци и високообразовани семејни луѓе, а на која ѝ припаѓа и Волтер Вајт, се фиксен елемент од кој што нашиот клет полуостров никако не може да се откине.

Некаде на оваа линија телевизискиот лик креиран од Винс Гилиган по спуштањето на завесата на шоуто ме инспирира да воспоставам линк меѓу антихеројот и Македонија. Бројни сличности можев да синхронизирам со земјава, меѓутоа, една отскокна. Таа се сведе на заклучокот дека гнасотилаците на Хајзенберг и одвратностите што со наше премолчено аминување овде се случуваат се базираат на потполно ист изговор – „имам деца за чување“. И Волтер Вајт имаше, но поради потиснатиот гнев, нереализираните соништа и пустиот страв да не го загуби и тоа малку што го има, неговите наследници ќе мора да ја исплаќаат штетата и да ги чистат рушевините што тој зад себе ги остави. Не со пари и не од плоштадите (во Албакерки). Туку со години на преиспитување со недоумицата која ќе им виси над глава – дали и тие при првата поголема потешкотија ќе измислуваат самооправдувања од чии последици и за идните генерации нема да има (безболно) оправување.

Фотогалерија од постери од Francesco Francavilla за секоја од последните осум епизоди. За да ги видите илустрациите што ги изработи за останатите 54 посетете го неговиот Tumblr профил.

драмасеријатрилер
0 коментар
FacebookTwitter
Александар Саздовски

претходен пост
Iceage во МКЦ: Бомбардирање напред до леденото доба
следен пост
Gorguts – Colored Sands [SoM, 2013]

Слични написи

Les Revenants: Опседнувачка мистерија за морничавите повратници

True Detective: Скок во амбисот на човечкиот мрак

Breaking Bad: Его, дрога и рак-ен-рол

House of Cards: Разнишување на американската политичка кула...

Пет причини зошто Game of Thrones ќе остане...

Sons of Anarchy: Татковци на безредието

Louie: Свиреп шегобиец

The Newsroom: Досетливиот новинар Дон Кихот

Justified: Пронајди цел, не бирај средства

Sherlock: Форензика на умот

Остави коментар Откажи го одговорот

Зачувај го моето име, е-маил и вебсајт во овој прелистувач за следниот пат кога ќе коментирам

Интервју

  • Chk Chk Chk: Не арчиме премногу време навраќајќи се на минатото

    19/05/2014
  • Dog Eat Dog: Целта не ја погодуваме секогаш, но никогаш не се плашиме да се испробаме

    12/05/2014
  • No Joy: Шворц-музичари сме, ама уживаме

    15/11/2013

Филм

Captain America: The Winter Soldier – Војник и...

Anchorman 2: Легендата нагло (де)ескалира

The Hunger Games: Catching Fire – Потрага по...

Rush: Мртва трка за животот

Gravity: Волјата e сила на човечката тежа

Колумни

  • Под ова небо железно „Архангел“ се претвори во сениште

  • SJF 2013: Напред кон историјата

  • 20.000 евра под морето од субвенции

Репост

Bon Iver – For Emma, Forever Ago [Jagjaguwar,...

Burst – Lazarus Bird [Relapse, 2008]

Underworld – Beaucoup Fish [Junior Boy’s Own, 1999]

ISIS – In the Absence of Truth [Ipecac,...

Esbjörn Svensson Trio – Seven Days оf Falling...

Телевизија

  • Les Revenants: Опседнувачка мистерија за морничавите повратници

  • True Detective: Скок во амбисот на човечкиот мрак

  • И Волтер Вајт имаше деца за чување…

Постеризам

Постеризам: Laurent Durieux

Постеризам: Doe Eyed

Постеризам: Емек

Постеризам: Рич Кели

Постеризам: Кен Тејлор

ВЕСТИ

  • Mando Diao и Therapy? на Таксират 2.0

  • Born From Pain го предводи четвртото „Востание“

  • Desonanz 2018 од 31 октомври до 4 ноември

ФИЛМ

  • Captain America: The Winter Soldier – Војник и во добро и во зло

  • Anchorman 2: Легендата нагло (де)ескалира

  • The Hunger Games: Catching Fire – Потрага по внатрешниот пламен

СТАТИИ

  • Топ 10 МК албуми во 2013

  • Топ 50 странски албуми во 2013 [25-1]

  • Топ 50 странски албуми во 2013 [50-26]

  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
Footer Logo
  • ПОЧЕТНА
  • ВЕСТИ
  • МУЗИКА
    • Албуми
    • Концерт
    • Звучни резови
    • Синглтека
    • Плејлиста
  • ФИЛМ
  • ИНТЕРВЈУ
  • РЕПОСТ
  • КОЛУМНИ
  • ТЕЛЕВИЗИЈА
  • ПОСТЕРИЗАМ
  • ИНФО

@2018 - кулпоп


Назад на врвот